Zakończenie roku szkolnego 2017/2018

18 czerwca uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w bardzo ciekawym spotkaniu z niezwykle sympatyczną pisarką Panią Wiolettą Piasecką.

8 czerwca w bibliotece publicznej obchodziliśmy Popołudnie Bibliotek (biblioteka publiczna, biblioteki z obu szkół). Chwile spędzone uznać należy za niezwykle miłe

8 czerwca w bibliotece publicznej w Pstrągowej obchodziliśmy Popołudnie Bibliotek.

W dniu 6.06.2018r uczniowie kl I-III sp uczestniczyli w zajęciach pierwszej pomocy przeprowadzonych przez Ochotnicza Straż Pożarną w Pstrągowej Dolnej w ramach Programu Edukacyjnego "Ratujemy i Uczymy Ratować"

Dzień hiszpański-przybliżenie kultury jednego z naszych krajów partnerskich w wykonaniu uczniów klasy II g.

Międzynarodowe spotkanie projektowe MONEY MATTERS.
W naszej szkole w dniach 7-11 maja gościliśmy 8 nauczycieli i 15 uczniów z naszych szkół partnerskich z Hiszpanii, Słowacji, Rumunii i Grecji. Bogaty program kulturalny, sporo czasu spędzonego razem, możliwość zintegrowania się , spora porcja wiedzy o różnych gałęziach rzemiosła, warsztaty, podczas których można było własnymi rękami wykonać coś realnego ( czekolada, chleb, ceramika), doświadczyć nowego, zmierzyć się z językiem angielskim w codziennych sytuacjach. Fantastyczny czas, ludzie, nowe przyjaźnie, świetna współpraca na wielu płaszczyznach, pewien niedosyt,. O to właśnie chodzi w takich projektach :-)

Świetlicowy kiermasz świąteczny

W oczekiwaniu na Wielkanoc …

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych uczniowie kl. II i III SP uczestniczyli w zajęciach poświęconych zwyczajom wielkanocnym i wykonali kartki świąteczne.

Rajd powitanie wiosny 17.03.2018 Nowa Wieś- Pstrągowa Janczar

Gospodarujemy własnym budżetem
W dniu 16.03 uczniowie kl. III zaprosili gości i swoich rodziców na zajęcia edukacyjne. Uczyli się gospodarować finansami, planować wydatki , tworzyć listy zakupów. Z zakupionych towarów pod czujnym okiem kucharza wykonali drugie śniadanie.

ERASMUS+, Wyjazd uczniów do Hiszpanii w ramach realizacji projektu MONEY MATTERS, w dniach 26.02.2018-2.03.2018. W trakcie wizyty w szkole partnerskiej Santo Angel de la Guarda w Madrycie uczniowie uczestniczyli w zajęciach informatycznych ( m.in. projektowali monetę w 3D), warsztatach tańca flamenco, zajęciach kulturowych , podczas których uczniowie ze szkół partnerskich prezentowali swoje kraje , zajęciach historycznych- prezentując najważniejsze wydarzenia z historii Polski w oparciu o prezentację multimedialną i krótkie scenki historyczne , zwiedzali m.in. Mennicę Państwową ( Casa de la Moneda) oraz Muzeum i twierdzę w Segovii dowiadując się wielu interesujących rzeczy o historii pieniądza , dawnych sposobach produkowania monet, projektowaniu pieniędzy, sposobach zabezpieczeń na banknotach, historii Hiszpanii, zwiedzali też Madryt https://pl.wikipedia.org/wiki/Madryt i miejscowość Segovia https://pl.wikipedia.org/wiki/Segowia , http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=17407
ze wspaniały rzymskim akweduktem i twierdzą -Alkazar.

Trzecie zajęcia kryminalistyczne odbyły się 02.03.2018r. Tym razem grupy miały przeprowadzić dochodzenie. Na podstawie śladów i obrażeń na ciele ofiary należało określić: kim był sprawcą, jak dokonano przestępstwa, gdzie dokonano przestępstwa. Liderzy grup przedstawiali swoje tezy i uzasadniali je. Kolejnym punktem były badania mikroskopowe, gdzie uczniowie mieli możliwość zobaczyć tkanki człowieka. Po badaniach mogliśmy obejrzeć różne narkotyki i zapoznać się z ich charakterystyką. Końcowym punktem programu był eksperyment przy użyciu gogli symulujących omamy alkoholowe oraz stan po zażyciu narkotyków.

Wizyta w bibliotece

W dniu 01.03.2018 r. uczniowie kl. II SP na zajęciach edukacyjnych w Bibliotece Publicznej dowiedzieli się jak wygląda katalog elektroniczny, porządkowali książki w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów i tytułów. W czasie tych zajęć uczniowie przeprowadzili wywiad z bibliotekarką.

Spotkanie uczniów klasy VII i II G z wolontariuszami z programu ERASMUS+; dzięki Stowarzyszeniu Projektów Międzynarodowych INPRO w Rzeszowie naszymi gośćmi byli Oli z Turcji oraz Libero z Włoch (z Sycylii), którzy w dniu 23.02.2018 poprowadzili warsztaty kulturowe dla dwóch grup uczniów.

W dniu 23 lutego 2018r. uczeń klasy III gimnazjum Kamil Górka reprezentował naszą szkołę na diecezjalnym etapie konkursu "Rola Narodu i Kościoła w odzyskaniu niepodległości" zajmując III miejsce, tym samym znalazł się w gronie 10 najlepszych uczniów, którzy 24 kwietnia zmierza się na trzecim etapie. Życzymy powodzenia!

W dniu 23.02.2018r. w klasach II i III sp odbyły się zajęcia, na które zaproszono p.dyrektor Nataszę Kulę oraz mecenas Marzenę Kidacką. Uczniowie zapoznali się z wartością nabywczą pieniądza, uczyli się konstruować budżety i podejmować racjonalne decyzje w sprawie gospodarowania pieniędzmi.

20.02.2018r Dzień Języka Ojczystego w szkolnej bibliotece

Rajd zimowy Strzyżów- Pstrągowa Janczar 17.02.2018r

Wyjazd edukacyjny do Rzeszowa do Muzeum Etnograficznego w ramach realizacji projektu MONEY MATTERS, program ERASMUS + oraz Filharmonii Podkarpackiej w dniu 26 stycznia 2018r.

Komentarze uczniów:

• Zwiedzanie muzeum spodobało mi się, ponieważ zaciekawiły mnie eksponaty które zostały tam wystawione oraz ich historia.
  • W Rzeszowie w muzeum bardzo mi się podobało. Największe wrażenie na mnie zrobiły eksponaty z dawnych lat. Bardzo udany wyjazd.
  • Podczas wizyty w muzeum dowiedziałem się między innymi kim był bartnik . Najbardziej spodobała mi się gra, która miała na celu pokazać handel w dawnych czasach.
  • Piątkowy wyjazd wywarł na mnie pozytywnie wrażenie. Cieszę się, że miałem okazję być w filharmonii i wysłuchać tam koncertu.
  • Bardzo mi się podobała nasza wycieczka do muzeum etnograficznego, ponieważ było wiele ciekawych eksponatów które były bardzo interesujące.Była to ciekawa lekcja historii połączona z zabawą.
  • Najlepsze wrażenie w dzisiejszej wycieczce zrobiła na mnie edukacyjna gra planszowa, w którą mogliśmy zagrać wszyscy razem świetnie się przy tym bawiąc.
  • Dzisiejszy pobyt w muzeum etnograficznym bardzo mi się podobał. Pani przewodnik opowiadała ciekawie. Dzięki eksponatom i fotografiom mogliśmy poczuć ludową atmosferę tamtych lat.
  • Moim zdaniem w muzeum etnograficznym było fajnie, a najbardziej podobała mi się gra chłopska szkoła biznesu, w której nie osiągnąłem dużego wyniku ale się dobrze bawiłem.

Robotyka

W dniu 08.01.2018 r. uczniowie  kl. II i III SP uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych. Photon –Robot uczył ich programowania.

W świątecznym nastroju…

W świątecznym nastroju uczniowie kl. II SP wspólnie z przedstawicielami rodziców urabiali masę solną i z niej  wykrawali różne figurki, które po wyschnięciu malowali.

W procesie uczenia się ogromnie ważna jest ciekawość poznawcza i właśnie ta myśl przyświecała nam, gdy zgłaszaliśmy szkołę do udziału w projekcie finansowanym przez Unię Europejską pt. ,,Odkrywamy tajemnice laboratorium kryminalistycznego’’. Uczniowie klas gimnazjalnych uczestniczyli w pierwszych, z serii zaplanowanych 5 spotkań, zajęciach w doskonale wyposażonym laboratorium kryminalistyki w Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Rzeszowie. Nie na co dzień zdarza się okazja do poznania tajników pracy laboratorium kryminalistycznego, dotknięcia, wypróbowania narzędzi technika kryminalistycznego, wysłuchania fachowców na co dzień zajmujących się tą tematyką . Uczenie się przez robienie , nauczanie kontekstowe przynosi wymierne efekty; mamy wielką nadzieję, że nasi uczniowie bardzo skorzystają na takiej właśnie formie uczenia się.

Pierniczki

W dniu 12.12.2017r. uczniowie kl. II SP wspólnie z rodzicami dekorowali świąteczne pierniczki, które upiekła mama Kubusia Chuchli.

Szlachetna Paczka

6 grudnia 2017 roku odbył się mikołajkowy wyjazd uczniów klasy I i ich rodziców do kina Helios do Rzeszowa na film pt. "Pierwsza gwiazdka". Uczniowie mieli również okazje zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z Mikołajem, a na koniec zjeść "małe co nieco" w McDonaldzie. Wszyscy miło spędzili ten czas. Wyjazd należał do bardzo udanych.

Wyjazd do teatru

W dniu 05.12.2017r. uczniowie kl. II i III SP obejrzeli w Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie spektakl pt. „Przygody Koziołka Matołka”.

29 listopada w naszej szkole odbyła się zabawa andrzejkowa dla uczniów klas I-III. Pod okiem swoich pań dzieci bawiły sie i pląsały przy najpopularniejszych utworach z list przebojów. Koleżanki z klas starszych w strojach wróżek zadbały o dekorację sali i o to, aby zabawa była udana i nikt się nie nudził. Przygotowały dla swoich młodszych kolegów różne atrakcje, m.in.: wróżby, naukę układów tanecznych, konkurs tańca i konkurs śpiewu. Rodzice przygotowali dla swoich dzieci smaczny poczęstunek. Wszyscy spędzili ten czas wesoło i w miłym nastroju.

10 listopada odbyła się w szkole uroczysta akademia z okazji Święta Niepodległości. Swoje talenty recytatorskie i wokalne zaprezentowała klasa IV . Wzruszający był występ Justyny z klasy II gimnazjum, która zaśpiewała piosenkę Andrzeja Rosiewicza pt."Pytasz mnie".

8 listopada obchodziliśmy Dzień Zdrowego Jedzenia. Z tej okazji uczniowie wykonywali plakaty reklamujące wylosowane warzywa. Jury wybrało najlepsze plakaty. Zwyciężyła klasy II gimnazjum i II SP, wyróżnienie otrzymali uczniowie klas I,III i IVSP. Nagrody były niezwykle smaczne; ananas,melon,mango, żurawina oraz gumy do żucia bez cukru.

W naszym kalendarzu zaznaczyliśmy święta, które wydały nam się godne uwagi i które mamy zamiar obchodzić.Niektóre z nich są dosyć zabawne,np.Dzień Spódnicy. Ci, którzy mają poczucie humoru świetnie czuli się w spódnicach i dobrze się w tym dniu bawili.A oto dowody...

Październik to Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Już od paru lat nasza biblioteka szkolna włącza się w obchody tego sympatycznego święta.

19.10.2017r. Wycieczka do Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie.

Klasa VII wraz z opiekunami zorganizowała bardzo ciekawą wycieczkę do Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie. Pomimo niespodzianek na samym początku, wyjazd okazał się bardzo interesujący. Mogliśmy podziwiać pracę nad obróbką szkła, poznaliśmy kilka rodzajów szkła i sami mogliśmy wykonać ozdoby na talerzykach. Swoje prace przywieźliśmy do domów, a były to wspaniałe arcydzieła.

Święto patrona i pasowanie na ucznia.

Wycieczka rowerowa.

2.10.2017 uczniowie klasy piątej wraz z wychowawcą i panią dyrektor uczestniczyli w wycieczce rowerowej drogami w Pstrągowej. Celem wycieczki było doskonalenie umiejętności jazdy rowerem oraz zwiedzanie pięknych okolic swojej miejscowości. Zmierzyli się z dziesięciokilometrową trasą i wszyscy wrócili z wycieczki z uśmiechniętymi twarzami. W siedlisku Janczar zostali oprowadzeni po stadninie koni oraz resztki sił stracili na urządzeniach rekreacyjnych. Wszyscy po powrocie wyrazili zadowolenie i byli chętni na podobną wycieczkę. Wycieczkę okrasiła piękna jesienna pogoda!

3 października uczniowie klasy III i IV wybrali się na słodką wycieczkę do Pijalni Czekolady w Korczynie. Dzieci uczestniczyły w warsztatach czekoladowych prowadzonych przez Mistrza Polski Cukierników pana Mirosława Pelczara.Było radośnie,smacznie i niezwykle gwarno. Do domu wracaliśmy w doskonałych humorach. Żeby spalić odrobinę kalorii urządziliśmy sobie spacer po rezerwacie przyrody Prządki.

Dzień chłopaka.
W dniu 28.09.2017r. uczniowie kl. III wspólnie z rodzicami przygotowali zdrowe sałatki owocowe zawierające dużo witaminek, aby chłopcy jedząc gruszki i malinki mieli wesołe minki.

27.09.2017r. Dyskoteka.

Który uczeń nie lubi poszaleć w rytm dobrej muzyki? My pierwszą w tym roku szkolnym dyskotekę mamy już za sobą. Z niecierpliwością czekamy na kolejną. Ta wrześniowa była wyjątkowa, ponieważ połączona z wyborami najsympatyczniejszego chłopaka oraz najsympatyczniejszego mężczyzny. Zwycięzcom gratulujemy!

prev next

Z okazji Dnia Głośnego Czytania spotkałam się z najmłodszymi uczniami naszej szkoły. Zainteresowanie przygotowanymi książeczkami bylo duże (oby już takie zostało). Największą popularnością cieszyły się książki z serii o Bolku i Lolku. Olbrzymią i niezmiernie miłą niespodziankę zrobiła mi Justynka , która przeczytała wszystkim fragment książki.

Dopóki jest pamięć, Ona żyć będzie.
W dniu 26.09.2017 r. na spotkaniu w Bibliotece Publicznej w Pstrągowej uczniowie klas II i III sp wspominali Wandę Chotomską. Poznawali Jej twórczość literacką dla dzieci - czytali wiersze i je ilustrowali.

W trosce o bezpieczeństwo...
W dniu 20.09.2017r. uczniowie klas I-III Sp spotkali się z policjantem, który przypomniał zasady poruszania się po drodze i zachowania w stosunku do nieznanych osób i dzikich zwierząt.

Pierwsza wycieczka
W dniu 19.09.2017r. uczniowie kl I-III uczestniczyli w wycieczce do Rzeszowa:
-zwiedzali zabytki Rzeszowa
-brali udział w zajęciach edukacyjnych w Muzeum Dobranocek
-integrowali się poprzez wspólną zabawę w Centrum Zabaw "Fantazja" doskonaląc sprawność ruchowo-motoryczną
-uczestniczyli w produkcji lizaków.

Ognisko klasowe

Dnia 14 września 2017r. rodzice z trójki klasowej kl.I zorganizowali integracyjne ognisko dla swoich dzieci. Oprócz pieczenia kiełbasek atrakcją spotkania była przejażdżka na kucyku.