Rekrutacja do projektu Erasmus+ została zakończona- zgłosiło się 27 uczniów.

projektunijny-regulamin.pdf

Harmonogram działań w projekcie

harmonogram.pdf

erasmusteamduties2.pdf

UCZESTNICY-PARTNERZY PROJEKTU

To nasi dotychczasowi partnerzy z projektu NATURE DETECTIVES:

1.     Polska

Szkoła podstawowa nr 1 im.płk. K. Iranka Osmeckiego w Zespole Szkół w Pstrągowej

2.     Słowacja

Peter Pazmany Gimnazium, Nove Zamky

3.     Rumunia

Samson Bodnarescu Gimnazium, Galanesti

4.     Grecja

Primary School of Kouloura, Kouloura

5.     Hiszpania

Colegio Santo Angel de la Guarda, Madryt

 

O CZYM JEST PROJEKT ,,MONEY MATTERS’’

 

 Mamy nadzieję ,że uczniowie będą uczyć się o interesujących faktach z historii, sztuki, religii, symbolizmu, itp., z powodu symboli używanych na monetach i banknotach. Na przykład na 1, 2 i 5 centowych monetach hiszpańskich, została wyryta Katedra w Santiago de Compostela. Uczniowie mogą dowiedzieć się, że Rzym wraz z Jerozolimą są bardzo ważnymi pielgrzymkowymi miejscami. Słynna Droga św. Jakuba kończy się właśnie tutaj, jest podejmowana rocznie przez 50 000 wiernych. Albo np. na greckiej monecie 2 euro ukazany jest byk; Europa była córką króla, Zeus zakochał się w niej, więc zmienił się w białego byka i ją uprowadził.

  Wierzymy również, że uczniowie będą potrafili dyskutować w  kategoriach politycznych dotyczących Rumuni i Polski w celu przewidywania ich przyszłości, jeśli chodzi o wprowadzenie waluty euro. Zostaną poproszeni o zaprojektowanie monet euro dla tych państw, opierając się na ich historii i ważnych osobistościach.

 Chcemy doskonalić naszych uczniów w  umiejętnościach potrzebnych w dochodzeniu typu logiczne myślenie, rozumowanie, wyciąganie wniosków. Chcemy, aby odkryli powiązania między naszymi państwami, zobaczyli jaką wagę ma bycie członkiem Unii Europejskiej i przy zachowaniu tożsamości narodowej, mogli krytycznie odnosić się do wydarzeń w Unii Europejskiej.

 Projekt obejmuje matematykę, WOS, historię plastykę, ICT, rozwijanie wielu umiejętności językowych. Posiadanie partnerów zarówno używających waluty euro, jak i lokalnych pieniędzy, czyni ten projekt unikatowym, zróżnicowanym i wartym prowadzenia go na arenie międzynarodowej. Chcielibyśmy, aby nasi uczniowie stali się bardziej zainteresowani Unią Europejską, nauką i używaniem języków obcych, tworzeniem międzynarodowych przyjaźni i zwiększeniem ich motywacji do nauki o prawdziwym życiu w innych państwach Europy w kontekście przyszłych wyborów dotyczących pracy. Jest bardzo ważne, aby wyposażyć ich w wiedzę i umiejętności, które będą istotne w kontynuowaniu edukacji i w przyszłości szukania pracy nie tylko w swoim państwie, ale również za granicą. Potrzebujemy naszych uczniów, aby mogli zobaczyć, jak nastolatki-ich rówieśnicy żyją w różnych państwach. Mamy nadzieję, że razem potrafimy znaleźć rozwiązanie promowania Unii Europejskiej i jak zwiększać świadomość historyczną, różnorodność kulturową z kilku europejskich zakątków zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli.